اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
سرخط خبرها

ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چقدر شانس دارد؟

  • کد خبر: ۲۱۷۳۱۶
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چقدر شانس دارد؟
وضعیت فعلی و نقش جنبش‌های موسوم به «پروگرسیو» - وضعیت فعلی جامعه امریکا، به لحاظی بسیار شبیه ۲۰۱۶ و به لحاظی دیگر شبیه ۲۰۲۰ است و هنوز می‌توان گفت نتیجه بیش از آنکه وابسته به عملکرد کاندیدای جمهوری‌خواهان (ترامپ) باشد، وابسته به عملکرد کاندیدای دموکرات‌ها خواهد بود. در سال ۲۰۱۶ خانم کلینتون بیش از آنکه به ترامپ ببازد، به اشتباهات خود باخت.

به گزارش شهرآرانیوز، «انتخابات امریکا؛ فشردگی حداکثری در سایه عدم قطعیت» عنوان یادداشت ابوالفضل فاتح برای روزنامه اعتماد است که در بخشی از آن آمده: بر اساس داده‌های موجود، گرچه روند محبوبیت ترامپ، روند افزایشی را نشان می‌دهد، اما این محبوبیت از ژانویه ۲۰۲۱ مارس ۲۰۲۴ هرگز از حدود ۴۴ درصد فراتر نرفته و از بابتی شبیه نمودار انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری امریکاست. آقای ترامپ از «رای مثبت» یا موافقان سرسخت نسبتا ثابت و «رای منفی» یا مخالفان سرسخت نسبتا پایدار و معنی‌داری برخوردار است. ترامپ و گفتمان او گرچه در حفظ طرفداران سنتی و متعصب خود موفق بوده‌اند، اما در جلب طرفداران جدید به ویژه در میان دانشگاهیان، جوانان و «نسل زد» و همچنین مهاجران با عقبه امریکای لاتین و اسپانیایی زبان امریکا، هنوز موفقیت چندانی نشان نداده است و هیچ گونه نظرسنجی که نشان از اقبال جدیدی به ترامپ باشد و محبوبیت او را در سطح کل جامعه فراتر از ۵۰ درصد نشان دهد در دسترس نیست.

در نقطه مقابل، آقای بایدن دامنه فراز و فرود بزرگی را نشان می‌دهد. او این قابلیت را داشته است که در مقطعی رای اکثریت مردم امریکا را جذب کند و اینک در پایین‌ترین سطح محبوبیت است. در سوی دیگر، ترامپ هیچ‌گاه رای اکثریت مردم امریکا را نداشته است. او حتی آنگاه که رییس‌جمهور شد بر مبنای آرای الکترال به ویژه آرای ایالت‌های چرخشی رییس‌جمهور شد، ولی در همان انتخابات، خانم کلینتون واجد حدود ۵ میلیون رای بیشتر در سطح ملی بوده است. در حقیقت می‌توان گفت از سال ۲۰۱۶ در جامعه امریکا، گفتمان حزب دموکرات از حزب جمهوری‌خواه، به لحاظ کمی، حامیان بیشتری داشته است. اما شخصیت و عملکرد کاندیدای ریاست‌جمهوری و توانمندی یا ضعف کمپین دموکرات‌ها در دفاع از این گفتمان نتیجه الکترال را تغییر داده است.

وضعیت فعلی و نقش جنبش‌های موسوم به «پروگرسیو» - وضعیت فعلی جامعه امریکا، به لحاظی بسیار شبیه ۲۰۱۶ و به لحاظی دیگر شبیه ۲۰۲۰ است و هنوز می‌توان گفت نتیجه بیش از آنکه وابسته به عملکرد کاندیدای جمهوری‌خواهان (ترامپ) باشد، وابسته به عملکرد کاندیدای دموکرات‌ها خواهد بود. در سال ۲۰۱۶ خانم کلینتون بیش از آنکه به ترامپ ببازد، به اشتباهات خود باخت.

چنانکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، در حال حاضر کاندیدای دموکرات‌ها در وضعیت ضعیفی به سر می‌برد و برای جبران، در مدتی کوتاه باید راه درازی بپیماید. اما او چه بایدن باشد و چه هر فرد دیگر، از یک نکته مثبت برخوردار خواهد بود؛ بسیاری از دارندگان آرای تعیین‌کننده، طرفداران جنبش‌های به اصطلاح «پروگرسیو» یا «ترقی‌خواه» هستند. آنها حاضرند رای ندهند، اما در هیچ شرایطی به ترامپ به دلیل گفتمان «راستگرا» یا افراطی و «برتری‌جویانه» نژادی آن رای نخواهند داد.

منبع: روزنامه اعتماد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->